Administracja wspólnot mieszkaniowych
Administracja wspólnot mieszkaniowych wiąże się ze ścisłą współpracą zarówno z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej, jak i z jej mieszkańcami.
Zakres prac Administratora jest szeroki i obejmuje między innymi:
- prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach nie wyodrębnionych,
- prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- weryfikacja wykonanych prac w zakresie utrzymania porządku, czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, chodnika przed nieruchomością i innych terenów, jeżeli taki obowiązek wynika z zawartych umów,
- zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplej, gazu, odprowadzenia ścieków i wywozu śmieci (podpisywanie umów, weryfikacja przerw w dostawach),
- koordynowanie działań bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody, gazu, domofonu i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
- ubezpieczenie budynków położonych na nieruchomości wspólnej,
- reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądami, urzędami itp.,
- przygotowywanie uchwał i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej.
Odpowiadamy również za sprawy finansowe Wspólnot Mieszkaniowych poprzez:
- prowadzenie odpowiedniej księgowości,
- naliczanie opłat związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej dla każdego lokalu,
- rozliczanie zaliczek pobranych na rzecz lokali indywidualnych (zużyta woda, ścieki, opłaty gospodarowanie odpadami komunalnymi, centralne ogrzewanie),
- sporządzenie sprawozdania finansowego najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego
- rozliczanie rocznego planu gospodarczego, w tym funduszu remontowego.